Qr code
Login 中文
Wuqing Ning

Associate professor

Supervisor of Master's Candidates


E-Mail:

Education Level:Postgraduate (Postdoctoral)

Business Address:管科楼1429

Contact Information:0551-63602611

Degree:博士

Academic Titles:2020级班主任

Alma Mater:复旦大学,东京大学

Discipline:Mathematics

Honors and Titles:

2016-09-23   第十一届“困学守望”教学优秀奖

Click:Times

The Last Update Time: ..

Profile

宁吴庆,广西人,19952000在复旦大学就读,其中1999本科毕业,同年保研到复旦数学学院,一年后获得日本政府奖学金赴东京大学留学,2005获得东京大学数理科博士学位,之后留在东京大学做博士后,2008回中国科大数学学院工作。对反谱理论应用以及非线性偏微分方程中的反问题取得不少成果,多次参加学校微积分教学团队及数理方程教学团队,每年都上少年班学院的微分方程课,已培养出众多人才。


Research Focus